top of page
  • Writer's pictureElif Adali

Bali gezi notları

Updated: Jan 20, 2019

Bali her zaman çok merak ettiğim bir destinasyon olmuştur. Ekim 2017'de sonunda gitme fırsatım oldu. 2 haftalık bir Asya turu organize ettik ve ikinci durağımızı Bali olarak planladık. Çok da uzun vaktimiz olmadığı için Bali'ye 4 tam gün ayırabildik. Bali çok büyük bir ada ve birkaç bölgeden oluşuyor. Özetlemek gerekirse:

• Kuta - Bali'nin Gümbeti. 18 yaşında ve çılgınca partileme peşinde değilseniz bu bölgeyi pas geçebilirsiniz bence

• Seminyak - Kuta'nın daha düzgün versiyonu. 30 civarı partileyen kitle burada. Daha şık ve pahalı otel ve beach clubları da burada bulabilirsiniz. Ayrıca alışveriş ve keyifli cafeler açısından zengin bir bölge. 1-2 gün en az ayırın derim. Seminyak rehberi için tıkla.

• Canggu - Sahil şeridinde en sevdiğim bölge oldu. Zira daha sakin, daha kafası rahat bir bölge. Henüz yeni yeni popüler olmaya başlamış ve Kuta ve Seminyak kadar kalabalık değil. Günbatımı ise efsane. Canggu rehberi için tıkla.

• Nusa Dua - 5 yıldızlı resort otellerin sıralandığı sahil şeridi. Denizi Kuta, Seminyak, Canggu bölgelerine göre daha güzel duruyor ancak adanın her yerine uzak bir bölge. Otelimden çıkmam yatarım diyorsanız sizin için ideal bölge.

• Jimbaran - Uluwatu - Daha sessiz sakin herşeyden uzak bir tatil isteyenlere. Ayrıca güzel gizli koylar buralarda saklı.

• Ubud - Bali'ye gidip de Ubud'a gitmeden dönmeyin. Adanın ortalarında yer alıyor ve adanın tarih ve kültür merkezi. Bol tapınak, bol yeşillik ve pirinç tarlası olan bir bölge. Oteller ise efsane. En az 2 gece de burada kalın derim. Ubud rehberi için tıkla.

Biz 1 gece Seminyak, 1 gece Canggu ve 2 gece Ubud olmak üzere bir rota çizdik. Genel olarak Bali için en az 1 hafta gerekli.

Bali'yi sevdim ama kesinlikle deniz tatili için gidilmemeli. Denize hiç girmedik. Sörfe ilginiz varsa durum değişik. Deniz yoksa niye Bali'ye gidelim ki peki? Güzel soru. Ben adanın atmosferini çok sevdim. Herkes çok rahat. Mekanlar çok güzel. Günbatımı insanı mest ediyor. En çok ise Ubud bölgesini sevdim. Bir de oteller çok iyi. Servet ödemeden çok iyi otellerde konaklayabilirsiniz ve hizmet kalitesi çok çok iyi. Ayrıca Bali'de görülecek, keşfedilecek bir çok yer var. Uluwatu temple, Tanah Lot temple, Monkey Forest, Tagalalang pirinç tarlaları vb. Biz iyice köfteye bağlayıp hiç birine gitmedik, Monkey Forest hariç, o yüzden fikir beyan edemiyorum ama vaktiniz varsa mutlaka bir kaçına gitmeye çalışın. Son olarak mutlaka otellerin Spa'larından faydalanın. Fiyatlar komik seviyelerde (1 saat Bali masajı = 7 Euro). Bir konuya özellikle değinmek istiyorum çünkü biz epey bi sıkıntı çektik o konuda:

Bali'de Ulaşım

Kural 1: Taksiciler turist kazıklamaya programlanmış ve her fırsatta deniyorlar. İlk sınavımızı havaalanında verdik. Kapıdan çıkar çıkmaz zaten en az 10 kişi peşinize 'Yes taxi?' diye takılıyor. Biz bunları yemeyiz, resmi taksiye bineceğiz kafasıyla hiç birine yüz vermedik. Dışarıda 'Airport Taxi' diye resmi kılıklı bir abi oturuyordu standında. Biz de direkt ona yönelip gideceğimiz yeri söyleyip fiyatını sorduk. 300 IDR dedi, yani yaklaşık 25 Euro. Fazla mı acaba diye düşündük ama bindik de. Taksi şirketi bu arada Blue Bird Taksi. Bu bölgenin tek resmi taksi şirketi. 15 dk sonra Seminyak'daki otelimize ulaştık. Sonra otele sordum normal mi diye ve yediğimiz kazığın farkına vardık. Normalde 100-150 IDR ödememiz gerekiyormuş.

Kural 2: Her zaman taksimetre açtırın ya da sıkı pazarlık yapın.

Ertesi gün daha akıllanmış bir şekilde bir daha taksiye binmeme kararı aldık. Baktım ki UBER de varmış Bali'de ve çok sevindim. Hemen App'den çağırdım bir Uber. Bizi otelimizin önünden aldı. Tam giderken bir grup adam, taksi şöförüymüşler, aracı durdurdu ve kızgın bir şekilde bizim şöföre saydırdı. Sonra devam etti şöför ama herhalde tırstı mı ne, bizi indirmek zorunda olduğunu söyledi ve indirdi :( Artık iyice sinirlenip yürüdük öğle sıcağında... Sonra bir kaç kere yoldan Blue Bird taksi çevirip taksimetre açtırdık. Siz özellikle açın demezseniz açmıyorlar.

Heh tam çözdük bu işi derken Canggu'dan Ubud'a gitmek isterken yine bir gariplikle karşılaştık. Otelimiz transfer için saçma bir tutar isteyince biz de Blue Bird taksi çağır bize dedik. Meğer Blue Bird'lerin Canggu bölgesine girmesi yasakmış. Haydaaa.. Neyse otel transfer parası vermeyeceğimizi anlayınca sağolsun en yakın Blue Bird durağına kadar bıraktı ve oradan taksimize bindik. Blue Bird taksi önce sabit bir ücret istedi (300 IDR). Biz yine taksimetre diye tutturunca bu sefer Ubud bölgesine gideceği için üstüne bir yüzde 30 alacağını söyledi. Bu da mı kazıktı yoksa kural o mu bilemedim ama 200 IDR'ye gittik bu şekilde.

Ubud'da taksi şirketi de yok. Her 2 metre de bir kendini şöför diye pazarlayan adamlar var. Sürekli taksi taksi diye maydanoz oluyorlar. Şansımıza otelimizin Ubud merkeze ücretsiz shuttle'ı vardı. Ubud'dan havaalanına ortalama transfer ücreti IDR 300 ama kesin pazarlık yapılır. Oteller havaalanı ücreti için 300-450 IDR arası alıyor.

Sonuç: En güzeli en baştan bir şöför tutun. Günde 30 Dolara (Benzin dahil) çözebilirsiniz. Oteller de bunu çözebilir ama daha pahalıya gelebilir. Özellikle gün içinde farklı aktiviteler yapmayı düşünüyorsanız şöför şart. Maalesef size tavsiye edebileceğim bir şöför yok ama en kötü biraz daha ödeyip otelinizden rica edin ve kafanız rahat olsun.

Seminyak rehberi için tıkla.

Canggu rehberi için tıkla.

Ubud rehberi için tıkla.

Bali sayfasına dönmek için tıkla.