top of page
  • Writer's pictureElif Adali

48 saatte Bangkok - Bangkok gezi notlari

Bangkok şimdiye kadar gördüğüm Asya şehirleri arasında en çok aklımda kalan ve beni şaşırtan oldu. Phuket tatilimizden sonra (Phuket rehberi için tıkla) bir kaç gün de şehir tatili yapalım diyerek dönüş uçuşumuzu Bangkok'tan aldık. 2 gün bu şehri keşfetme şansımız oldu ve iyi ki gitmişiz dedim. Siz de Asya taraflarına gitmeyi planlıyorsanız Bangkok'u mutlaka rotanıza eklemeye çalışın.

Bangkok'ta en çok hoşuma giden şey şehrin bir karakteri olması oldu. Bir yandan çok modern çok lüks, bir yandan yerel pazarlar, sokak yemekleri ve tuktuk'lar. İkisi harmanlanınca karşınızda asla sıkıcı olmayan eşsiz bir şehir çıkıyor. Gitmeden önce çok olumsuz yorum da okumuştum Bangkok hakkında. Özellikle pis, kokulu ve tehlikeli kelimeleri sıkça çıkmıştı karşıma ama açıkçası ben öyle bulmadım. Hatta en ilginç bulduğum ve keyif aldığım kısım sokak pazarları ve yemekleri oldu. Sokakta yemek pişince azcık kokacak tabi o kadar da olsun :) Bangkok'ta her zevke hitap edecek bir köşe var. Kültürel gezi açısından da çok zengin, lakin Bangkok'da binlerce tapınak mevcut. Gece hayatı zaten meşhur. Yeme İçme konusunda da çok çeşitli ve 'ilginç'.

Bangkok paylaşımlarımı #ooobangkok hashtaginden takip edebilirsin.

Nasıl gidilir ✈️: THY'nin direkt uçuşu var. Aktarmalı olarak en uygun Katar aktarmalı uçuş bulmanız mümkün.

Ne zaman gidilir 📅: Yılın her zamanı gidilir. Hep sıcak, hep nemli ve ara ara yağmurlu. Bizdeki kış ayları daha kuru aylar.

Vize 🛂: Vize yok 👌

Konaklama 🏨: Oteller fiyatlarına göre çok güzel. Burada gecesi 80-100 Euro arası güzel otellerde konaklayabilirsiniz. Biz Ramada Plaza Menam Riverside'da kaldık ve gayet memnun kaldık.

Bangkok'da Ulaşım 🚋: Bangkok'un iki havaalanı var. Suvarnabhumi ana havalimanı ve THY ile bu havaalanına iniyorsunuz. Bir de Dong Mueang havalimanı mevcut. Bu havaalanı daha çok iç hat ve low cost hava yollarının seferleri için kullanılıyor. Örneğin biz Phuket'ten gelirken bu havaalanına indik. Suvarnabhumi'den en rahat ulaşım taksi, UBER ve ya Asya'nın Uber'i, GRAB. Yolculuk yaklaşık yarım saat sürüyor ve UBER'le 425 Baht vermiştik. Metroyla aktarmalı 45 dkya ulaşabilirsiniz. Phaya Thai durağından direkt havaalanına giden bir metro hattı mevcut, fiyatı bindiğiniz durağa göre değişiyor ama maksimum fiyat 45 Baht. Daha fazla bilgi için tıkla. Bir de otobüsler var ama bence çok kasmayın :) Eğer Dong Mueang havaalanına iniyorsanız yine UBER en rahat çözüm. Biz otelimize gitmek için 420 Baht ödemiştik. Dong Mueang'a toplu taşıma gitmiyor.

Şehir içinde MRT yani Bangkok metrosu gayet rahat. Trenler sky train şeklinde ve şehri izleye izleye gidebiliyorsunuz. Onun dışında UBER veya GRAB yine en rahat çözümler. Tabii ki Tuk Tuk'a da binebilirsiniz. Aşırı keyifli biraz da heyecanlı bir yolculuk sizi bekliyor. Turistik bir aktiviteye dönüşmüş olması nedeniyle size güzel bir fiyat çıkarıyorlar. Mutlaka önceden nereye gideceğinizi söyleyip pazarlık yapın.

Biz sadece 2 gün geçirdik Bangkok'da ve tabii ki gidemediğimiz/göremediğimiz çok yer oldu. Buyrun benin 48 saatlik Bangkok rehberim :)

Tapınak gezisi yap

Bangkok'da en ünlü 3 tapınak Grand Palace, Wat Arun ve Wat Pho. Biz kısıtlı zaman nedeniyle sadece birine gittik o da Wat Arundu. Şansımıza tadilatta çıktı :( Yine de gezebildiğimiz kısımları gezip tapınak bölümünü hızlıca kapattık. Güzel ve ilginçti ama özellikle vaktiniz kısıtlıysa hepsini gezeceğim diye kasmayın bence. En çok ilginizi çekeni seçip sabahtan gidin, sonra epey kalabalıklaşıyor.

Sokak pazarlarında pis şeyler ye

İşte en çok sevdiğim kısım. Bangkok ya da daha doğrusu Tayland genel olarak sokak pazarlarıyla meşhur. Bu pazarlar genelde akşam saatlerinde kuruluyor ve geç saatlere kadar açık. En ünlüsü Khao San Road pazarı, akşamları saat 6'dan sonra açık. Burada aklınıza gelebilecek her türlü kızartılmış böcek vs bulup deneyebilirsiniz. Ben şahsen denemedim :) Biz Silom ve PatPong gece pazarlarına gittik, burası daha çok alışveriş içindi ve akşam üstü 5'den itibari açık. Sokak tatlarını Ion Plaza'nın önünde kurulan pazarda da tadabilirsiniz. Hijyen konusuna gelirsek, evet çok iç açıcı durmuyor ama 'birşey olmaz yeaa' diyerek bence 1 kere şans verin. Ben şahsen ufak bir mide rahatsızlığı geçirdim Phuketteyken ama sanırım nedeni zehirlenme değil, yüksek miktarda palm yağı kullanımı ve bünyemin alışık olmaması. Belki çok fazla karides yemiş de olabilirim :)

Bangkok'a tepeden bak

Bangkok'un bir klasik aktivitesi de rooftop barlarından birinde birşeyler içmek. En meşhuru SkyBar. Hangover filminin bir sahnesi bu barda çekilmişti ve çok popüler. Biz çok kalabalık olur diye Vertigo & Moonbar'ı tercih ettik. 61. Katta yer alan mekanın bir yemek kısmı (Vertigo) bir de bar kısmı (Moon Bar) var. Manzara tek kelimeyle muhteşem. Ben bayılırım zaten böyle ışıl ışıl büyük şehirlere. Şansımıza hemen de güzel bir yer bulduk. Fiyatlar aşırı uçuk değil, İstanbul'da herhangi bir gece kulubünde ödediğiniz miktarlar. Yemek için de güzel bir tercih olabilir. Bunun dışında güzel diye duyduğum rooftop barlar: Above 11, Hi-So, Octave, Wanderlust ve Mojjo.

TukTuk'a bin

TukTuk'lar Bangkok'un bir parçası. Hem turistik aktivite hem ulaşım aracı. Biz otelimize dönerken yoldan çevirdiğimiz tuktuk'un şöförüyle pazarlık yapıp öyle bindik. Önce indirim yapmıyordu sonra 'Tamam dediğiniz fiyata olur ama kısa bir yerde durmamız gerekir dedi'. Peki dedik ve son sürat püfür püfür otelimize doğru yola çıktık. Arada bir ipekçide durduk. Meğer oraya getirdiği müşteri başına komisyon alıyormuş. Biz de ayıp olmasın diye şöyle bir gezip yolculuğumuza devam ettik :) TukTuk'la ulaşım UBER veya taksiden daha pahalı ama özellikle sıcak havada çok güzel geliyor ve aynı zamanda eğlenceli. Mutlaka bir kere binin.

Deniz metrobüsüne bin

Otelimizin nehir kenarında olması nedeniyle Wat Arun tapınağına (o da nehir kenarında) tekneyle gitmeye karar verdik. Nehir boyunca zik-zak şeklinde ilerleyen tekneler var. Hem ucuz hem de çok eğlenceli. Etrafa baka baka küçük bir turistik tur yapmış olduk. Grand Palace ve Wat Pho tapınaklarına ulaşmak için de kullanabilirsiniz. Ücreti rotaya göre 10-32 Baht arası değişiyor. Daha fazla bilgi için tıkla.

AVM'lerde kaybol

Sanırım sıcak nedeniyle tüm Asya şehirleri kendilerini AVM'lere boğmuş vaziyette. Siam bölgesinde yan yana kocaman AVM'ler var, hepsi bir birine yer altından bağlı. Yer yüzüne çıkmadan böyle saatlerce alışveriş yapabilirsiniz. Favori AVM'lerim Siam Paragon ve ION Plaza oldu. Elektronik meraklıları için Pantip Plaza var.

Lumpini Park'ta akşam sporu yap

Lumpini Park Bangkok'un en büyük parkı ve şehrin tam ortasında yer alıyor. Sıcak havadan bunalıp buraya nefes almaya gelebilirsiniz. Ayrıca akşam saatlerinde Airobic kursları düzenleniyor. Görünce çok şaşırdık, insanlar parkı kocaman bir açık hava spor salonuna çevirmiş. Gerçekten çok taktir edilesi.