top of page
  • Writer's pictureElif Adali

Phuket Gezi Notları

Updated: Jan 20, 2019

Tayland'ın en büyük adası Phuket'e gitmek için bir çok neden var. Hem makul fiyatlı, hem tropik bir tatil için en iyi seçeneklerden biri. Balayı için de güzel bir seçenek. Instagram'daki Phuket paylaşımlarımı #ooophuket hashtaginden takip edebilirsin. 🇹🇭

Nasıl gidilir ✈️: THY'nin direkt seferi Temmuz 2017 itibariyle başlıyor. Yolculuk 9-10 saat sürüyor. Aktarmalı da gitmeniz mümkün. Qatar Airways veya Emirates ile aktarmalı gidebilirsiniz mesela.

Ne zaman gidilir 📅: Az yağmur olan aylar Aralık-Mart en uygun zamanlar. Tabii ki aynı zamanda en yoğun ve pahalı dönem ancak yağmurlu havada pek de yapılacak birşey yok o yüzden biraz daha fazla ödeyip işinize garantiye alın derim. Yıl boyunca dereceler yüksek. Christmas ve Yılbaşı çok yoğun. Ocak sonu Çin yeni yıl kutlamaları var, enteresan olabilir :)

Vize 🛂: Vize yok 👌

Konaklama 🏨: Oteller ise gecelik 15 Euro'dan başlıyor :) İyi bir 5 yıldızlı otel gecesi 150 Euro civarında. Biz Outrigger Laguna Phuket Beach'de kaldık ve çok beğendik.

Phuket'te Ulaşım 🚋: En kolay seçenek taksi ve fiyatları da gayet uygun. Katılacağınız turlara transfer genelde dahil. Bir diğer eğlenceli seçenek Tuk Tuk. Her türlü önceden fiyat konusunda şöförle pazarlık yapıp önceden anlaşın.

Uzun zamandır Tayland'a gitmek istemişimdir. Google Images'a Tayland diye yazdığınızda acayip güzel görüntüler çıkıyor, insanın hemen gidesi geliyor. Öte yandan Tayland hakkında çok da iyi yorumlar okumadım. Bazısı çok seviyor, bazısı gitmeye değmez diyor. Sonuç olarak beklentilerim ne düşüktü ne çok yüksekti. Kendim gidip kendi fikrimi oluşturmaya karar verdim :)

Phuket adası Tayland'ın en büyük adası, aynı zamanda en popüler adası. Phuket'i seçmemin nedeni en başta kolay uçuş bağlantısı oldu. Ayrıca Phi Phi adalarını görmeyi çok istiyordum. 1 haftalık bir süremiz olduğu için Koh Samui taraflarına gitme fırsatımız olmadı :(

Biletleri 4 ay önceden Qatar Airways'in düzenlediği Seyahat Festivali sırasında aldım. Dolayısıyla biletler bayağı ucuza geldi. En popüler mevsimde gitmiş olmamıza rağmen gidiş-dönüş biletlerimiz 400 Dolar'a mal oldu (normalde 600 Dolar civarı). İstanbul'dan önce Doha'ya 4 saat sonra ise Phuket'e 6 saatlik bir uçuş sonrası adaya vardık. Qatar Airways'den gayet memnun kaldık, kesinlikle uzak doğu rotaları için tercih edebilirsiniz. Biletlere göz atmak için tıkla.

Phuket'te 4 gece 5 günümüz vardı. Sabah erken saatte adaya vardık. Önceden ayarladığımız transferle yarım saat sonra otelimize ulaştık. Transfer 900 Baht (yaklaşık 90 TL) tuttu. Normalde taksi daha ucuza giderdi ama ilk defa gittiğimiz için önceden ayarladık transferi. Dönüşte 700 Baht'a normal taksiyle aynı yolu gittik :) Paylaşımlı transferler de mevcut, biraz daha ucuza getirebilirsiniz böylece.

Güzel otel açısından Phukette çok seçenek var. Çok lüks oteller de var gecesi 15 Euro'ya kalabileceğiniz yerler de var. Eşimle ağırlıklı sakin bir deniz tatili peşinde olduğumuz için otelimizi seçerken otelin güzel ve direkt sahilde olmasına dikkat ettik. Çılgın Phuket gece hayatıyla da bir alakamız olmadığı için merkeze yakın olsun diye kasmadık. Laguna bölgesinde, adanın batı kıyısında yer alan oteller genelde 4-5 yıldızlı otel kategorisinde. Biz tercihimizi Outrigger Laguna Phuket Beach Resort'dan yana yaptık. Otel çok şık, odalar keyifliydi. Fiyatları da Avrupa'da ortalama bir 3 yıldızlı otel ayarındaydı. Biz 4-5 ay önceden ayırttığımız için uygun bir fiyat yakalayabildik.

Siz de daha sessiz sakin bir tatil istiyorsanız Laguna bölgesi (Bang Thao Beach), Nai Yang, Surin Beach taraflarını tercih edebilirsiniz. Karon Beach ve Patong Beach daha turistik ve kalabalık yerler. Burada da bir çok otel seçeneği mevcut. Eğer sık sık Phuket merkeze gitmeyi planlıyorsanız buralar biraz uzak kalabilir, her seferinde taksi ücreti ödersiniz. Biz turlar hariç oteli pek terk etmediğimiz için sorun yaşamadık. Phukette deniz çok ahım şahım değil, öyle Maldivlerdeki masmavi sular canlanmasın gözünüzde. Daha çok bizim Antalya'daki denize benziyor :) O yüzden mutlaka turlara çıkın. Asıl görülecek güzel yerler çevredeki adalarda.

Gelelim Phukette yapılacaklar listesine. Genelde günlük turlara katılıp adanın farklı bölgelerini görebilirsiniz. En popüler turlar Phi Phi Adaları ve James Bond Island turları. İlk turumuz Phi Phi Adalarınaydı. Detaylı yazı için tıkla. James Bond Adası turunu pas geçtik. Onun yerine Rafting turu yaptık bir gün. Phang Nga bölgesinde Rafting, Zipline, Atv vs gibi aktivitelerle aksiyon dolu bir gün geçirdik :) Detaylı yazı için tıkla. Similian Islands, Tiger Kingdom, Phantasea Show, James Bond Island turlarına da göz atın, bizim maalesef hepsini yapacak vaktimiz olmadı. Turları önceden Facebook'tan Dee adlı bir yerel rehber üzerinden ayarladık. Daha önce giden bir arkadaşım kendisine yönlendirmişti. Sağolsun Dee bayağı bir indirim yaptı bize hem de son anda iptal/değişiklik konusunda çok yardımcı oldu. İlgilenen olursa bana buradan bir mail atarsanız size seve seve iletişim bilgilerini yollarım. Otellerde pazarlanan turlar bir hayli pahalı oluyor, kaçınılması gerek.

Özetle, Phuket çok güzel bir yer. Özellikle hizmet kalitesi, güzel ve uygun yemek, sonsuz masaj keyfi (sahilde 30TL'ye 1 saat masaj yaptırabilirsiniz), müthiş bir doğa, huzur, sakinlik için gidilmeli. Otel fiyatları aldığınız hizmete göre gerçekten çok uygun. Deniz açısından biraz hayal kırıklığı oldu diyebilirim. Zaten bekliyordum ama yine de biraz daha güzel olmasını beklerdim :) Sanırım Mauritius beni o konuda biraz şımartmış olabilir. Yemekler, özellikle deniz ürünleri, çok taze ve lezzetli. Fiyatları da komik derecede ucuz. Otellerde yemekten ziyade sokak pazarlarını ve sahildeki yerel işletmeleri tercih edin. Mevsim konusunda da mutlaka az yağmur gören ayları (Aralık-Mart arası) tercih edin derim. Kötü havada pek de yapacak bir aktivite yok. Biz Ocakta gittik ve hiç yağmur yağmadı. Phuket'ten sonra iki gün de Bangkok'da geçirdik. Bangkok gezi notları için tıkla.

Phuket'le ilgili tüm yazılar için tıkla.